mandag 21. mars 2011

Knekkebrød

Kjempegode knekkebrød nesten uten karbohydrater er en hit hos både små og store hjemme hos oss. 
Disse er superenkle å lage. Du bare blander indegriensene og smører røren utover to pakepapirkledde stekebrett. Stekes på 160 grader i ca 1 time og 10 minutter. Etter ca 20 minutter tar du brettene ut og ruter opp med pizzakutter. Jeg får ca 12 eller 16 på hvert brett, alt etter som hvor store man vil ha dem.

Med kjøkkenhjelp går det enda lettere. Morten og jeg er hjemme i dag.Han har slitt med dårlig mage hele helgen. Er visst noe som går nå.
DS, film, lego og lesing får dagen til å gå for en slapp liten gutt og mammaen skal ta seg en bloggerunde.
Ha en fin dag og start på den nye uka.

post signature

19 kommentarer:

  1. NAM det så godt ut:)) du tar jo så delikate og innbydende bilder:))Her skal det lages grove scones til lunsj:)) ( fra pose) *smiler*

    Klem KAROLINEMOR♥

    SvarSlett
  2. Super-MUM! :) De så bare kjempegode ut! God bedring til pasienten :)

    SvarSlett
  3. Helig og sundt!
    Hva er vel bedre enn det på en mandag :-)
    Å så lekre bilder da!

    Riktig god bedring til Morten!
    Kos dere hjemme ;-)

    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  4. I love the first picture!!

    ♥Angelina

    SvarSlett
  5. Snygga bilder!
    Det verkar gott det där brödet. Kanske skulle ta och prova det.
    Så söt hjälpreda du har.
    Kram Stina

    SvarSlett
  6. mmmm...så godt ut ja!!!
    De fikk jeg veldig lyst til å prøve meg på :)
    Håper lille gutten blir bra i magen sin snart!
    God uke sart til deg.
    Goklem Marie

    SvarSlett
  7. Så godt dette ser ut :) Takk for et fint sitat, det er jo sant ;) Herlige bilder. Så flott at du legger ved oppskriften:) Ha en fin dag.

    SvarSlett
  8. Flinke deg som har laget knekkebrød...
    her i huset blir de kjøpt ferdige, de også!
    God bedring til herlige gutten din.
    Klem

    SvarSlett
  9. Farger er viktig, spesielt på slike dager som dette! tihi..

    Slike knekkebrød er bare ubeskrivelig deilig.. Jeg gikk tom i går, så tror kanskje jeg må hoppe i bakeskålen senere i dag, men først: Skolearbeid

    God bedring til Morten
    Kos dere videre dersom formen tillater det :)
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  10. NAM!
    Denne må jeg prøve ut, Hanne Mette! Veldig greit med lite karbo. :)

    Ønsker deg en deilig start på uken. :)

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  11. Mmmmmmmmm takk for inspirasjon - dette må jeg prøve!!! Fiiiine bilder:)

    Klem Marianne

    SvarSlett
  12. It looks so delicious!
    Great photos!
    Hugs,
    Yvonne

    SvarSlett
  13. Hei vennen! :)
    MMM, de så jammen gode ut. Har ennå ikke prøvd knekkebrød. Men det skal jeg gjøre til helga!

    Håper du har det fint ? :) Her går dagene i ett, og ikv er jeg alene hjemme, A på guttekveld. Skal nytes i sofaen med bare jenteTV! Hihi!

    Godklem

    SvarSlett
  14. å disse var både fine og sikkert også gode!
    fin kveld til deg!
    klem manu

    SvarSlett
  15. Tusen takk for oppskrift! Det er nydelig med hjemmelagde knekkbrød og jeg har tenkt på det LENGE at jeg skal prøve meg. Denne oppskriften var overkommelig også, ikke sånn lufting hvert tiende minutt o.l.

    Håper helga ble grei tross syke barn- det virker jo som at dere har funnet på noe koselig iallfall. Men spa kan anbefales, møtte Caroline (et bikkjeliv) der også :)

    Ha en fin, fin kveld :)
    Klem Marit :)

    SvarSlett
  16. Skal prøves:) Du tar så fine bilder!!

    Klem, Marte

    SvarSlett
  17. Jeg har fortsatt ikke fått rotet meg til å få lages disse knekkebrødene. Jeg har hørt at de er så gode og ikke minst sunne :)
    Nydelig bilder som vanlig <3
    klem Nina

    SvarSlett
  18. Jg har sett flere som har laget disse og se ser jo bare så gode ut! Ikke noe negativt i at de er sunne heller! Må virkelig teste ut herligheten!! Ha en flott dag!! Klem line

    SvarSlett